Vrtec Vitomarci
VIZIJA VRTCA
S spoštljivimi medsebojnimi odnosi ustvarjajmo vrtec in šolo s kvalitetnim vseživljenjskim učenjem in razvijanjem pozitivnih vrednot.
DAN V VRTCU
ČAS
DEJAVNOST
5.30 – 8.00
Prihod otrok in sprejem, individualne dejavnosti
8.00 – 8.45
Zajtrk, osebna nega
8.45 – 11.00
Usmerjene dejavnosti v prostoru in na prostem
11.00- 12.00
Osebna nega, kosilo, priprava na počitek
12.00 – 14.00
Počitek, tihe dejavnosti
14.00 – 16.00
Malice, dejavnosti v prostoru in na prostem, odhod domov.
VZGOJNO - IZOBRAŽEVALNO DELO
PODROČJA DEJAVNOSTI: gibanje, jezik, umetnost, družba, narava, matematika.
GLOBALNI CILJI:
Poslušanje, razumevanje in doživljanje; Spoznavanje okolja; Razvijanje različnih oblik medsebojnega komuniciranja; Omogočanje in vzpodbujanje gibalnih dejavnosti otrok; Spodbujanje različnih pristopov za lažje razumevanje in pridobivanje vseživljenjskih znanj.
CILJI KURIKULA:
pestrejša in raznovrstnejša ponudba na vseh področjih dejavnosti. bolj uravnotežena ponudba različnih področij in dejavnosti, ki hkrati ne onemogoča poglobljenosti na določenih področjih. večje omogočanje individualnosti, drugačnosti in izbire v nasprotju s skupinsko rutino. upoštevanje in spoštovanje zasebnosti ter intimnosti otrok. dvig kakovosti medosebnih interakcij med otroki ter med otroki in odraslimi v vrtcu. večja avtonomnost in strokovna odgovornost vrtcev in njihovih strokovnih delavcev. povečanje vloge evalvacije pri načrtovanju življenja in dela v vrtcu.
NAČELA V OSPREDJU:
Načelo demokratičnosti in pluralizma. Načelo odprtosti kurikula, avtonomnosti ter strokovne odgovornosti vrtca in strokovnih delavcev v vrtcu. Načelo enakih možnosti in upoštevanje različnosti med otroki ter načelo multikulturalizma. Načelo omogočanja izbire in drugačnosti. Načelo spoštovanja zasebnosti in intimnosti. Načelo uravnoteženosti. Načelo vertikalne povezanosti oz. kontinuitete. Načelo sodelovanja s starši. Načelo sodelovanja z okoljem. Načelo timskega načrtovanja in izvajanja predšolske vzgoje ter strokovnega spopolnjevanja. Načelo kritičnega vrednotenja (evalvacije). Načelo razvojno-procesnega pristopa. Načelo aktivnega učenja in zagotavljanja možnosti verbalizacije in drugih načinov izražanja.
DODATNI PROGRAM:
Dodatne dejavnosti se izvajajo na osnovi doplačil staršev. Časovno te dejavnosti ne smejo posegati v redni program vrtca in se lahko izvajajo po poslovnem času vrtca. Izvajalci programov so zunanji sodelavci. V ponujene dejavnosti se otroci vključujejo po svojih željah, interesih in sposobnostih.
Na željo staršev smo organizirali naslednje dodatne dejavnosti:
plesni tečaj, tečaj angleškega jezika.
PROJEKTI V VRTCU:
- EKO PROJEKT - nosilka: Janja Danko.
- OBOGATITVENI PROGRAM:
- Obisk knjižnice – Bralna značka Cici vesela šola Vrtec v naravi
Obogatitveni program se izvaja v okviru vrtca.
- INTERESNA DEJAVNOST: PRAVLJIČNI KROŽEK – mentorica: Marjana Horvat
- SKUPNE DEJAVNOSTI OBEH SKUPIN V VRTCU:
različne delavnice s starši, nastop na občinskem prazniku, ujemi trenutek, praznik mamic, ekodan, pust, sprehodi, zaključna prireditev.
SODELOVANJE Z OŠ
sodelovanje s strokovnimi delavci šole Cerkvenjak in POŠ Vitomarci, sodelovanje s strokovnimi delavkami vrtca Cerkvenjak, izvajanje vzgojno - izobraževalnega dela, prehrana, telovadnica, šolsko igrišče, jutranje varstvo učencev, knjižničarka, socialna delavka, psihologinja, pedagoginja, računalničar…
SODELOVANJE Z ZUNANJIMI SODELAVCI
občina sv. Andraž, ZD Ptuj (medicinska sestra za zobozdravstveno preventivo), ZD Lenart (medicinska sestra, ki spregovori o temah: higiena rok in zdravje, nevarnosti sonca in zaščita pred njim) uredništva otroških revij, policist, različna društva: čebelarji, društvo gospodinj, gasilci, cvetličarka, šivilja, plesalci, gledališki umetniki…
SODELOVANJE S STARŠI
CILJI IN NALOGE:
Staršem zagotoviti informiranje, omogočiti izmenjavo informacij o otroku. Starše spodbujati k vključevanju v življenje in delo oddelka, vrtca. Omogočiti staršem spoznavanje strokovnih pogledov na vzgojo, delo in prenašanje učinkovitih vzgojnih ukrepov v praksi. Spodbujati aktivno sodelovanje pri vzgojnem delu, pri tem upoštevati strokovno avtonomnost vrtca.
OBLIKE SODELOVANJA:
RODITELJSKI SESTANKI – Trikrat letno (september, februar, maj). GOVORILNE URE - Mesečne govorilne ure praviloma vsak prvi torek v mesecu in sicer za oba oddelka ob 16.00 uri.
Govorilne ure planirajo vsi strokovni delavci.
PRILOŽNOSTNI POGOVORI - Priložnostni pogovori so vsak dan po potrebi pri prihodu in odhodu otrok. dejavnosti ob tednu otroka, predstavitev eko projekta, prinašanje odpadnega in naravnega materiala, prinašanje odpadnih tonerjev in kartuš, zaključek šolskega leta, prinašanje papirja, prinašanje tetrapaka, različne delavnice (sprostitvena, pustna, velikonočna) oz. dejavnosti (sankanje, pustna povorka).
PRVI KORAKI VRTCA VITOMARCI
Otvoritev vrtca Vitomarci je bila 4. septembra 2006 in s tem smo postali del nove šole v Vitomarcih. Vrtec deluje kot organizacijska enota skupnega zavoda OŠ Cerkvenjak – Vitomarci. V vrtcu že od začetka delujeta dva oddelka (Sončki, Zmajčki), v katerih je vključenih 33 otrok. Zanje skrbimo štiri usposobljene strokovne delavke: Mateja Holc, Janja Danko, Darja Mar in Marjana Horvat. V letu 2015 je vrtec pridobil dodatno skupino otrok. Sedaj lahko vrtec sprejme 46 otrok.
Naš vrtec se nahaja v prijetnem okolju. Otroci imajo na voljo veliko igrišče, ki s svojo funkcionalnostjo spodbuja otroke k ustvarjalni igri in razvoju motoričnih spretnosti. V neposredni bližini je veliko naravnega okolja. Otroci se lahko odpravijo na sprehod do gozda, travnika, potoka.
V vrtcu Vitomarci želimo otrokom omogočiti optimalne pogoje, v katerih lahko razvijajo svoje potenciale, kjer lahko svobodno izražajo svoje zamisli, znanja, sposobnosti, ustvarjalnost, razvijajo kritičnost ter postajajo odgovorni posamezniki, ki znajo živeti v skupnosti. Prav zato se v vrtcu vključujemo v nacionalne in mednarodne projekte, ki nam pomagajo, da lahko še kvalitetneje uresničujemo cilje predšolske vzgoje. Ponosno nosimo naziv EKOVRTEC, saj z vsebinami iz ekologije razvijamo občutljivost do narave. Spodbujamo zavedanje o lastni odgovornosti do okolja - tako socialnega, kot naravnega.
Strokovni delavci in otroci skupaj načrtujemo dejavnosti in sooblikujemo prostor. Z oblikovanjem spodbudnega in pestrega okolja v vrtcu otrokom preko vsega dneva ponujamo program, v katerem potekajo različne dejavnosti za razvijanje njihovih sposobnosti in interesov. Otroci igrače in pripomočki za najrazličnejše dejavnosti, knjige in svoje izdelke, postavljajo in razporejajo po svojem okusu, dosegljivi so jim brez pomoči vzgojitelja. Kotički so stalni in občasni, da otroci lahko izbirajo. Otroci imajo možnost izbirati dejavnost, ravno tako pa imajo pravico do zasebnosti.
Dan v vrtcu se začne s toplim pozdravom, nasmehom in dobro voljo vseh prisotnih.
Vzgojno delo v vrtcu poteka skozi ves dan, ko se igra po želji prepleta s strokovno pripravljenimi dejavnostmi med katerimi lahko otrok izbira. Otroci imajo možnost, da se vključujejo in sodelujejo po svojih sposobnostih in interesih, lahko se igrajo po svoji želji ali se umaknejo od skupine.
V našem vrtcu odrasli vzpodbujajo in omogočajo avtonomijo otrok, jim nudijo podporo, ko jo potrebujejo, in se znajo umakniti, ko jih otroci ne potrebujejo več. S takšnim delom in učenjem razvijamo kompetentnega otroka.
Z roko v roki s starši, ki nas pri teh prizadevanjih podpirajo in pri njih sodelujejo, gradimo odličnost našega vrtca in življenja v njem in njegovem okolju.